A Doctor Adaptimed Egészségközpontot (a továbbiakban „Szolgáltató” vagy „Egészségközpont”) üzemeltetőjének adatai:
Cégnév: Balance Investments Korlátolt Felelősségű Társaság
Székhely: 1117 Budapest, Bíró László József körút 15. fszt. 1. ajtó
Képviseli: Pataki Livia Györgyi, ügyvezető
Cégjegyzékszám: 01-09-436833
Adószám: 32676426-1-43
A jelen Szabályzat hatálybalépésének dátuma: 2025. november 30.
Közzététel időpontja a Balance Investments Kft. által üzemeltetett Doctor AdaptimedEgészségközpont www.adaptimed.hu honlapján:
2025. november 30.
1. Bevezetés, cél és hatály
1.1. Jelen Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) a Szolgáltató és a szolgáltatásait igénybe vevő páciens/ügyfél (a továbbiakban: „Páciens”) között létrejövő jogviszony általános szabályait tartalmazza, különösen az egészségügyi szolgáltatások igénybevételének, megrendelésének, teljesítésének, díjazásának, lemondásának, felelősségi viszonyainak és panaszkezelésének feltételeit.
1.2. Jelen ÁSZF személyi hatálya kiterjed a Szolgáltató valamennyi szerződéses partnerére és Pácienseire. Tárgyi hatálya kiterjed a Szolgáltató rendelőjében, telemedicinális csatornákon (telefon, videókonzultáció) és kapcsolódó online felületein (időpontfoglalás, tájékoztatás) nyújtott egészségügyi szolgáltatásokra.
1.3. Jelen ÁSZF rendelkezéseit a felek eltérő, írásbeli megállapodása hiányában kell alkalmazni. Egyedi szerződés rendelkezése és az ÁSZF közötti eltérés esetén az egyedi szerződés irányadó.
1.4. A Szolgáltató fenntartja a jogot az ÁSZF egyoldalú módosítására. A módosítás a Szolgáltató honlapján történő közzététellel lép hatályba, és nem érinti a már megkötött szerződéseket, kivéve, ha a módosítás jogszabályváltozásra tekintettel kötelező.
2. Jogszabályi háttér
2.1. A jogviszonyra különösen az alábbi jogszabályok irányadók:
a) Az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete (GDPR);
b) 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról (Infotv.);
c) 1997. évi CLIV. törvény az egészségügyről (Eütv.);
d) 1997. évi XLVII. törvény az egészségügyi és a hozzájuk kapcsolódó személyes adatok kezeléséről és védelméről (Eüak.);
e) 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésekre (eltérő szabályok a már megkezdett/nyújtott szolgáltatások esetén);
f) egyéb vonatkozó ágazati és adatvédelmi jogszabályok, valamint a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH) ajánlásai.
3. Szolgáltatások köre, ellátási forma
3.1. A Szolgáltató járóbeteg-ellátás, diagnosztika, tanácsadás, kontrollvizsgálat, kiegészítő beavatkozások nyújtására jogosult a működési engedélye szerint. A részletes szolgáltatáslista és árak a rendelőben és a honlapon elérhetők.
3.2. A Szolgáltató sürgősségi (életmentő) ellátást nem biztosít; ilyen esetben a mentőszolgálat (112) igénybevételét javasolja.
3.3. A szolgáltatás igénybevétele önkéntes, Pácienst a tájékoztatást követően megilletik a betegjogok, különösen az önrendelkezéshez, tájékoztatáshoz, orvosválasztáshoz, titoktartáshoz való jog.
3.4. Telemedicina: a Szolgáltató meghatározott esetekben távkonzultációt biztosít. A Páciens tudomásul veszi, hogy távkonzultáció során korlátozott a vizsgálhatóság, ezért a kezelőorvos személyes vizitet rendelhet el.
4. Időpontfoglalás, szerződéskötés, szerződéses nyilatkozatok
4.1. Időpont foglalható személyesen, telefonon vagy online felületen. A foglalás visszaigazolásával a felek között szolgáltatási szerződés jön létre adott időpontra és szolgáltatásra.
4.2. A Páciens a foglalással kijelenti, hogy az ÁSZF-et és a kapcsolódó Adatkezelési Tájékoztatót megismerte és elfogadja.
4.3. Kiskorú/korlátozottan cselekvőképes személy részére törvényes képviselője foglalhat időpontot, és ő jogosult nyilatkozni.
4.4. A szerződés nyelve magyar. A Szolgáltató jogosult a foglalás rögzítését és kapcsolattartást elektronikus úton végezni.
Díjak, fizetési feltételek
5.1. A szolgáltatások díját az érvényes árlista tartalmazza. Az árlista bruttó árakat tartalmaz forintban, és a rendelőben és a honlapon közzétételre kerül.
5.2. Fizetés készpénzzel, bankkártyával, átutalással vagy – ha elérhető – egészségpénztári kártyával lehetséges.
5.3. A szolgáltatás igénybevétele után számla kerül kiállításra a hatályos adójogszabályok szerint.
5.4. Csomagok, akciók, ajándékutalványok igénybevételére külön feltételek vonatkozhatnak, melyeket a Szolgáltató közzétesz.
Lemondás, módosítás, késés
6.1.Lemondás: a Páciens a lefoglalt időpontot a kezdés előtt legalább 24 órával díjmentesen lemondhat/megváltoztathat. 24 órán belüli lemondás vagy meg nem jelenés („no show”) esetén a Szolgáltató jogosult a mindenkori lemondási díj (pl. a szolgáltatás díjának 50%-a, műtétek esetén külön feltételek) felszámítására.
6.2. Késés: 10 percnél hosszabb késés esetén a vizsgálat lerövidülhet vagy új időpont kijelölése válhat szükségessé.
6.3. A Szolgáltató a Páciens érdekeit szem előtt tartva jogosult időpontot módosítani/lemondani vis maior, megbetegedés vagy műszaki okok esetén, erről haladéktalanul értesíti a Pácienst.
7. Pácienst megillető jogok és kötelezettségek
7.1. Jogok: emberi méltóság tiszteletben tartása, szabad orvosválasztás, önrendelkezés, tájékoztatás, egészségügyi dokumentációba való betekintés és másolatkérés, titoktartás, panasztétel.
7.2. Kötelezettségek: valós adatok közlése, egészségi állapottal kapcsolatos információk megadása, a rendelő házirendjének betartása, a szolgáltatási díjak megfizetése, együttműködés az ellátás során.
7.3. Kísérő jelenléte a vizsgálat jellegétől függően korlátozható. Felvétel (hang/kép) készítése az Egészségközpont területén kizárólag a hozzájáruló személyek beleegyezésével és az adatvédelmi szabályok betartásával lehetséges.
8. Egészségügyi dokumentáció és egészségügyi adatok kezelése
8.1. A Szolgáltató az egészségügyi dokumentációt az Eütv. és az Eüak. alapján vezeti, kezeli és őrzi. Az egészségügyi dokumentáció megőrzési ideje a vonatkozó jogszabályok szerint általában legalább 30 év (kiemelten: a zárójelentés 50 év).
8.2. A Páciens jogosult a dokumentációba betekinteni, arról másolatot kérni, valamint orvosi titok megtartását kérni a kezelőszemélyzettől.
8.3. Elektronikus rendszerek: a Szolgáltató az EESZT-hez (Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér) kapcsolódó kötelezettségeit a hatályos jogszabályok szerint teljesíti, az adatok elérését naplózza.
8.4. Adattovábbítás harmadik személy részére – törvényi felhatalmazás hiányában – kizárólag az érintett Páciens megfelelő felhatalmazása alapján történhet.
Adatvédelem:
A Szolgáltató Adatvédelmi és Adatkezelési Szabályzata szerint
10. Minőségbiztosítás, megfelelőség, fertőzésmegelőzés
10.1. A Szolgáltató az ellátást szakmai protokollok szerint végzi, minőségbiztosítási rendszer működtetésével. A fertőzések megelőzése érdekében higiénés szabályokat alkalmaz és betartat.
10.2. Gyógyszer- és eszközhasználat során a vonatkozó nyilvántartások vezetése kötelező.
11. Felelősség és kártérítés
11.1. A Szolgáltató a jogszabályok által meghatározott orvosszakmai felelősségi szabályok szerint felel. Közvetett károkért, elmaradt haszonért felelőssége kizárt, kivéve, ha azt jogszabály kifejezetten előírja.
11.2. A Páciens a valótlan vagy elhallgatott adatokból eredő kárért felelős.
11.3. Vis maior esetén a Szolgáltató mentesül a szerződésszegés következményei alól, ha a kötelezettségszegés olyan elháríthatatlan okból ered, amely kívül esik ellenőrzési körén.
12. Elállás/felmondás távollevők között kötött szerződések esetén
12.1. Online időpontfoglalás esetén – ha a szerződés egészségügyi szolgáltatás teljesítésére irányul – a Páciens tudomásul veszi, hogy a már teljesített (megkezdett) egészségügyi szolgáltatás tekintetében az indokolás nélküli elállási/felmondási jog nem gyakorolható. A még meg nem kezdett szolgáltatás esetén a 6. pont szerinti lemondási szabályok irányadók.
12.2. A Szolgáltató a fogyasztóvédelmi tájékoztatási kötelezettségeinek eleget tesz, a szerződéskötés előtti és utáni tájékoztatásokat hozzáférhetővé teszi.
13. Panaszkezelés és jogérvényesítés
13.1. A Páciens a szolgáltatással kapcsolatos panaszát szóban vagy írásban teheti meg a rendelőben, illetve e-mailen. A Szolgáltató a panaszt a kézhezvételtől számított 30 napon belül megválaszolja.
13.2. Betegjogi kérdésekben a területileg illetékes betegjogi képviselő is megkereshető (elérhetőségeket a rendelő és az egészségügyi hatóság közzéteszi).
13.3. Fogyasztói jogvita esetén a hatáskörrel és illetékességgel rendelkező Békéltető Testület eljárása kezdeményezhető.
14. Honlap és sütik (cookie-k) használata
14.1. A Szolgáltató weboldala a felhasználói élmény javítása és statisztikai célok érdekében sütiket használ. A sütikre vonatkozó részletes tájékoztatás a honlapon elérhető. A sütik elutasítása esetén a honlap egyes funkciói korlátozottan működhetnek.
14.2. Harmadik fél által biztosított analitikai és hirdetési sütik használata csak megfelelő hozzájárulás esetén történik.
15. Együttműködés biztosítókkal, egészségpénztárakkal
15.1. Amennyiben a Páciens biztosítással/egészségpénztári kártyával veszi igénybe a szolgáltatást, a kapcsolódó adatkezelés és adminisztráció részletszabályait az adott szolgáltató feltételei tartalmazzák.
15.2. A költségek térítése a szerződött feltételek szerint történik; az önrész megfizetése a Pácienst terheli.
16. Ajándékkártyák, bérletek, csomagok
16.1. Az ajándékkártyák készpénzre nem válthatók, érvényességi idejük a kiállítástól számított [pl. 12] hónap. Elvesztésükért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.
16.2.Csomagok esetén a fel nem használt alkalmak a csomag érvényességi idején túl nem vehetők igénybe, kivéve, ha a felek írásban másként állapodnak meg.
17. Irányadó jog, illetékesség
17.1. Jelen ÁSZF-re a magyar jog az irányadó. A felek jogvitáikat elsődlegesen békés úton rendezik, ennek eredménytelensége esetén – a hatályos eljárásjogi szabályok szerint – a bíróság jár el.
18. Záró rendelkezések
18.1. Jelen ÁSZF elválaszthatatlan melléklete az Adatvédelmi és Adatkezelési Szabályzat, valamint az Adatkezelési Tájékoztató, amely részletesen tartalmazza az adatkezelési műveleteket, megőrzési időket, adatfeldolgozók körét és az érintetti joggyakorlás rendjét.
18.2. Az ÁSZF mindenkor hatályos változata elérhető az Egészségközpontban kifüggesztve és a Szolgáltató honlapján.
Budapest, 2025. november 30.
Ha a cél az egészség, akkor válassza az Adaptimed csapatát
Egy központ, ahol minden szakterület egy irányba mutat: az Ön egészsége felé
© Doctor Adaptimed 2025