Általános szerződési feltételek

Általános szerződési feltételek

Általános szerződési feltételek

2025. november 30.

2025. november 30.

2025. november 30.

A Doctor Adaptimed Egészségközpontot (a továbbiakban „Szolgáltató” vagy „Egészségközpont”) üzemeltetőjének adatai:

Cégnév:​​ Balance Investments Korlátolt Felelősségű Társaság

Székhely: ​​1117 Budapest, Bíró László József körút 15. fszt. 1. ajtó

Képviseli:​​ Pataki Livia Györgyi, ügyvezető

Cégjegyzékszám:01-09-436833

Adószám:​​ 32676426-1-43


A jelen Szabályzat hatálybalépésének dátuma: 2025. november 30.

Közzététel időpontja a Balance Investments Kft. által üzemeltetett Doctor AdaptimedEgészségközpont www.adaptimed.hu honlapján:
2025. november 30.

 

1.Bevezetés, cél és hatály

1.1.​ Jelen Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) a Szolgáltató és a szolgáltatásait igénybe vevő páciens/ügyfél (a továbbiakban: „Páciens”) között létrejövő jogviszony általános szabályait tartalmazza, különösen az egészségügyi szolgáltatások igénybevételének, megrendelésének, teljesítésének, díjazásának, lemondásának, felelősségi viszonyainak és panaszkezelésének feltételeit.

1.2.​ Jelen ÁSZF személyi hatálya kiterjed a Szolgáltató valamennyi szerződéses partnerére és Pácienseire. Tárgyi hatálya kiterjed a Szolgáltató rendelőjében, telemedicinális csatornákon (telefon, videókonzultáció) és kapcsolódó online felületein (időpontfoglalás, tájékoztatás) nyújtott egészségügyi szolgáltatásokra. 

1.3.​ Jelen ÁSZF rendelkezéseit a felek eltérő, írásbeli megállapodása hiányában kell alkalmazni. Egyedi szerződés rendelkezése és az ÁSZF közötti eltérés esetén az egyedi szerződés irányadó.

1.4.​ A Szolgáltató fenntartja a jogot az ÁSZF egyoldalú módosítására. A módosítás a Szolgáltató honlapján történő közzététellel lép hatályba, és nem érinti a már megkötött szerződéseket, kivéve, ha a módosítás jogszabályváltozásra tekintettel kötelező.

2.Jogszabályi háttér

2.1. A jogviszonyra különösen az alábbi jogszabályok irányadók:

a) ​Az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete (GDPR);

b) ​2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról (Infotv.);

c) ​1997. évi CLIV. törvény az egészségügyről (Eütv.);

d) ​1997. évi XLVII. törvény az egészségügyi és a hozzájuk kapcsolódó személyes adatok kezeléséről és védelméről (Eüak.);

e) ​45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésekre (eltérő szabályok a már megkezdett/nyújtott szolgáltatások esetén);

f) ​egyéb vonatkozó ágazati és adatvédelmi jogszabályok, valamint a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH) ajánlásai.

3.Szolgáltatások köre, ellátási forma

3.1.​ A Szolgáltató járóbeteg-ellátás, diagnosztika, tanácsadás, kontrollvizsgálat, kiegészítő beavatkozások nyújtására jogosult a működési engedélye szerint. A részletes szolgáltatáslista és árak a rendelőben és a honlapon elérhetők.

3.2. ​A Szolgáltató sürgősségi (életmentő) ellátást nem biztosít; ilyen esetben a mentőszolgálat (112) igénybevételét javasolja.

3.3.​ A szolgáltatás igénybevétele önkéntes, Pácienst a tájékoztatást követően megilletik a betegjogok, különösen az önrendelkezéshez, tájékoztatáshoz, orvosválasztáshoz, titoktartáshoz való jog.

3.4.​ Telemedicina: a Szolgáltató meghatározott esetekben távkonzultációt biztosít. A Páciens tudomásul veszi, hogy távkonzultáció során korlátozott a vizsgálhatóság, ezért a kezelőorvos személyes vizitet rendelhet el.

4.Időpontfoglalás, szerződéskötés, szerződéses nyilatkozatok

4.1. Időpont foglalható személyesen, telefonon vagy online felületen. A foglalás visszaigazolásával a felek között szolgáltatási szerződés jön létre adott időpontra és szolgáltatásra.

4.2. ​A Páciens a foglalással kijelenti, hogy az ÁSZF-et és a kapcsolódó Adatkezelési Tájékoztatót megismerte és elfogadja.

4.3. ​Kiskorú/korlátozottan cselekvőképes személy részére törvényes képviselője foglalhat időpontot, és ő jogosult nyilatkozni.

4.4. ​A szerződés nyelve magyar. A Szolgáltató jogosult a foglalás rögzítését és kapcsolattartást elektronikus úton végezni.

  1. Díjak, fizetési feltételek

5.1. ​A szolgáltatások díját az érvényes árlista tartalmazza. Az árlista bruttó árakat tartalmaz forintban, és a rendelőben és a honlapon közzétételre kerül.

5.2. ​Fizetés készpénzzel, bankkártyával, átutalással vagy – ha elérhető – egészségpénztári kártyával lehetséges.  

5.3. ​A szolgáltatás igénybevétele után számla kerül kiállításra a hatályos adójogszabályok szerint.

5.4. ​Csomagok, akciók, ajándékutalványok igénybevételére külön feltételek vonatkozhatnak, melyeket a Szolgáltató közzétesz.

  1. Lemondás, módosítás, késés

6.1.​Lemondás: a Páciens a lefoglalt időpontot a kezdés előtt legalább 24 órával díjmentesen lemondhat/megváltoztathat. 24 órán belüli lemondás vagy meg nem jelenés („no show”) esetén a Szolgáltató jogosult a mindenkori lemondási díj (pl. a szolgáltatás díjának 50%-a, műtétek esetén külön feltételek) felszámítására.

6.2. ​Késés: 10 percnél hosszabb késés esetén a vizsgálat lerövidülhet vagy új időpont kijelölése válhat szükségessé.

6.3. A Szolgáltató a Páciens érdekeit szem előtt tartva jogosult időpontot módosítani/lemondani vis maior, megbetegedés vagy műszaki okok esetén, erről haladéktalanul értesíti a Pácienst.

7.Pácienst megillető jogok és kötelezettségek

7.1. ​Jogok: emberi méltóság tiszteletben tartása, szabad orvosválasztás, önrendelkezés, tájékoztatás, egészségügyi dokumentációba való betekintés és másolatkérés, titoktartás, panasztétel.

7.2. ​Kötelezettségek: valós adatok közlése, egészségi állapottal kapcsolatos információk megadása, a rendelő házirendjének betartása, a szolgáltatási díjak megfizetése, együttműködés az ellátás során. 

7.3. ​Kísérő jelenléte a vizsgálat jellegétől függően korlátozható. Felvétel (hang/kép) készítése az Egészségközpont területén kizárólag a hozzájáruló személyek beleegyezésével és az adatvédelmi szabályok betartásával lehetséges.

8. Egészségügyi dokumentáció és egészségügyi adatok kezelése

8.1. ​A Szolgáltató az egészségügyi dokumentációt az Eütv. és az Eüak. alapján vezeti, kezeli és őrzi. Az egészségügyi dokumentáció megőrzési ideje a vonatkozó jogszabályok szerint általában legalább 30 év (kiemelten: a zárójelentés 50 év).

8.2. ​A Páciens jogosult a dokumentációba betekinteni, arról másolatot kérni, valamint orvosi titok megtartását kérni a kezelőszemélyzettől.

8.3. Elektronikus rendszerek: a Szolgáltató az EESZT-hez (Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér) kapcsolódó kötelezettségeit a hatályos jogszabályok szerint teljesíti, az adatok elérését naplózza.

8.4. ​Adattovábbítás harmadik személy részére – törvényi felhatalmazás hiányában – kizárólag az érintett Páciens megfelelő felhatalmazása alapján történhet.

  1. Adatvédelem:

A Szolgáltató Adatvédelmi és Adatkezelési Szabályzata szerint

10.Minőségbiztosítás, megfelelőség, fertőzésmegelőzés

10.1. ​A Szolgáltató az ellátást szakmai protokollok szerint végzi, minőségbiztosítási rendszer működtetésével. A fertőzések megelőzése érdekében higiénés szabályokat alkalmaz és betartat.

10.2. ​Gyógyszer- és eszközhasználat során a vonatkozó nyilvántartások vezetése kötelező.

11. Felelősség és kártérítés

11.1. ​A Szolgáltató a jogszabályok által meghatározott orvosszakmai felelősségi szabályok szerint felel. Közvetett károkért, elmaradt haszonért felelőssége kizárt, kivéve, ha azt jogszabály kifejezetten előírja.

11.2. ​A Páciens a valótlan vagy elhallgatott adatokból eredő kárért felelős. 

11.3. ​Vis maior esetén a Szolgáltató mentesül a szerződésszegés következményei alól, ha a kötelezettségszegés olyan elháríthatatlan okból ered, amely kívül esik ellenőrzési körén.

12. Elállás/felmondás távollevők között kötött szerződések esetén

12.1. ​Online időpontfoglalás esetén – ha a szerződés egészségügyi szolgáltatás teljesítésére irányul – a Páciens tudomásul veszi, hogy a már teljesített (megkezdett) egészségügyi szolgáltatás tekintetében az indokolás nélküli elállási/felmondási jog nem gyakorolható. A még meg nem kezdett szolgáltatás esetén a 6. pont szerinti lemondási szabályok irányadók.

12.2. A Szolgáltató a fogyasztóvédelmi tájékoztatási kötelezettségeinek eleget tesz, a szerződéskötés előtti és utáni tájékoztatásokat hozzáférhetővé teszi.

13.Panaszkezelés és jogérvényesítés

13.1. ​A Páciens a szolgáltatással kapcsolatos panaszát szóban vagy írásban teheti meg a rendelőben, illetve e-mailen. A Szolgáltató a panaszt a kézhezvételtől számított 30 napon belül megválaszolja.

13.2. ​Betegjogi kérdésekben a területileg illetékes betegjogi képviselő is megkereshető (elérhetőségeket a rendelő és az egészségügyi hatóság közzéteszi).

13.3. ​Fogyasztói jogvita esetén a hatáskörrel és illetékességgel rendelkező Békéltető Testület eljárása kezdeményezhető.

14. Honlap és sütik (cookie-k) használata

14.1. ​A Szolgáltató weboldala a felhasználói élmény javítása és statisztikai célok érdekében sütiket használ. A sütikre vonatkozó részletes tájékoztatás a honlapon elérhető. A sütik elutasítása esetén a honlap egyes funkciói korlátozottan működhetnek.

14.2. ​Harmadik fél által biztosított analitikai és hirdetési sütik használata csak megfelelő hozzájárulás esetén történik.

15. Együttműködés biztosítókkal, egészségpénztárakkal

15.1. ​Amennyiben a Páciens biztosítással/egészségpénztári kártyával veszi igénybe a szolgáltatást, a kapcsolódó adatkezelés és adminisztráció részletszabályait az adott szolgáltató feltételei tartalmazzák.

15.2. A költségek térítése a szerződött feltételek szerint történik; az önrész megfizetése a Pácienst terheli. 

16. Ajándékkártyák, bérletek, csomagok

16.1. ​Az ajándékkártyák készpénzre nem válthatók, érvényességi idejük a kiállítástól számított [pl. 12] hónap. Elvesztésükért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.

16.2.​Csomagok esetén a fel nem használt alkalmak a csomag érvényességi idején túl nem vehetők igénybe, kivéve, ha a felek írásban másként állapodnak meg. 

17. Irányadó jog, illetékesség

17.1. Jelen ÁSZF-re a magyar jog az irányadó. A felek jogvitáikat elsődlegesen békés úton rendezik, ennek eredménytelensége esetén – a hatályos eljárásjogi szabályok szerint – a bíróság jár el.

18. Záró rendelkezések

18.1. ​Jelen ÁSZF elválaszthatatlan melléklete az Adatvédelmi és Adatkezelési Szabályzat, valamint az Adatkezelési Tájékoztató, amely részletesen tartalmazza az adatkezelési műveleteket, megőrzési időket, adatfeldolgozók körét és az érintetti joggyakorlás rendjét.

18.2. ​Az ÁSZF mindenkor hatályos változata elérhető az Egészségközpontban kifüggesztve és a Szolgáltató honlapján.


Budapest, 2025. november 30.